Curug-Curug tersembunyi di sekitar Gunung Bunder, Taman Nasional Gunung Halimun Salak, Bogor.

Sabtu 28 Januari 2017, sekitar jam 9 malam, mendadak @mfajaranugerah dan @naana1704, teman Instagram, menghubungi melalui Line. “De, gue sama fajar mampir kerumah yaa, mau sekalian lewat nih, dan berusaha ngajak lo besok pagi ikut kita main ke curug hehe” ajak mereka.

Rumah gue emang gak terlalu jauh dari jalan raya Bogor, di sekitar cibubur, jadi kalo mau ke Bogor, pasti lewat rumah gue. Tapi karena gue agak mager, akhirnya gue tolak dengan alasan mau istirahat dirumah sepanjang hari minggu, gue ngerasa lagi butuh kencan sama kasur di kamar setelah sering kali gue mencampakkan dia hahaha.

Nana dan Fajar mampir sebentar, tidak bisa berlama-lama karena ternyata di sekitar Stadion Pakansari sudah menunggu @armearms dan @seftianfajar, mereka memang berencana untuk bermalam dirumah Seftian didaerah Sentul, Bogor, agar lebih dekat menuju Gunung Bunder, lokasi bermain curug esok harinya.

Setelah beberapa menit Nana dan Fajar ternyata sudah sampai di Stadion Pakansari. Gue dapat menelusurinya dari fitur Instagram live. Ternyata disana mereka berpesta Kuliner Bakso Bakar dan singkat cerita membuat gue menyusul mereka kesana dan akhirnya menjerumuskan gue untuk ikut menyusuri sungai bareng-bareng keesokan harinya 😅. Faktor utamanya adalah bakso bakar hahahaha.

Pagi, 29 Januari 2017, kami bangun jam 6 pagi, agak kesiangan memang, itupun karena @baimrahmat_ datang. Ternyata Baim juga ikut susur sungai kali ini, nah total kita berenam. Perjalan dari rumah Seftian dimulai jam 7:30 menuju Gunung Bunder, perjalan memakan waktu 1 jam sampai ke gerbang Taman Nasional Gunung Halimun Salak, Gunung Bunder. Ini nih penampakan pintu gerbang TNGHS Gunung Bunder:

Nah ini penampakan pintu gerbang Gunung Bunder, pasti kalian semua udah pernah dong kesini, akses paling terkenal tuh lewat Dramaga IPB Bogor, yaaa walaupun abis itu agak masuk-masuk ke jalan-jalan sempit pemukiman warga, jadi jangan malu-malu nanya kalo gak mau nyasar, oh iya harga masuk di pintu gerbang ini adalah 25.000 untuk satu motor dan dua orang, silahkan di bagi sendiri yaaa perorang dan per motornya berapa hahaha

Di kawasan ini tuh banyak banget Curug-Curug yang udah terkenal di kalangan pelancong-pelancong pecinta Curug, sebut saja Curug Seribu, Cigamea, Pangeran, Curug Ngumpet dan Curug Curug lainnya. Nah tapi kali ini gue akan datengin Curug-Curug yang mungkin belum seterkenal teman-temannya ini, dan mungkin Curug ini belum ada namanya hehe, jadi ada dimana posisinya? Dan gimana penampakannya?

Posisi Curug yang mau kita datangin ada dekat dengan Curug Pangeran, jadi start nya dari pintu gerbang Curug pangeran yaa hehe biaya yang di keluarkan untuk masuk ke wilayah Curug pangeran adalah 10 ribu rupiah. Yang belum tau penampakan Curug pangeran, ini gue kasih liat, jangan kaget yaa hehe

(Foto: Nana) Duh ini Curug rame banget yaaa, kaya kolam renang di komplek dekat rumah haha nah kita skip Curug Panggeran, kita cari Curug lain yang gak serame dan seterkenal Curug ini, tapi gue jamin, Curug yang akan gue bahas gak akan kalah keren sama Curug-curug yang sudah terkenal di sini. Oh iya, kalian hanya perlu jalan kebawah menyusuri aliran sungai dari Curug pangeran, jalannya sudah ada kok, jadi lebih mudah. Silahkan mencoba menyusuri sungai yaaa 😁

Curug pertama yang gue dapat adalah Curug ini,

(Foto oleh: Seftian) katanya sih Curug ini namanya Balong Indah, tapi belum ada plank atau penanda nama untuk Curug ini, menurut gue Curug ini keren karena ada sentuhan jembatan diatasnya yang bikin keliatan lebih artistik hehe

Jalan sedikit dari Curug ini, gue bisa ngerasain tidur-tiduran di aliran sungainya yang jernih, tenang, dan tipis-tipis ini, benar-benar hilang semua penat aktivitas kerja senin sampai Jumat haha

Ini gue lagi tidur-tiduran di aliran air di Fotoin sama Arme, bayangkan betapa nikmatnya hidup ini hahaha

Kemudian, Curug kedua yang kita datangi jaraknya cuma 5 langkah dari tempat gue tiduran barusan, penampakannya kaya gini:

 

Ini gue Fotoin fajar yang sok-sokan candid haha abis foto ini kita semua loncat dan berenang disana, sueger pol!

Nah air terjun terakhir yang kita datangi adalah yang paling keren sih kayanya, karena Curugnya terpecah menjadi dua aliran, jadi ada dua curug di satu tempat gitu, keren sih menurut gue, gini nih curugnya:

Sebenarnya kita masih punya banyak waktu untuk jelajah sungai didaerah ini, dan gue yakin, masih akan banyak Curug-curug cantik sepanjang aliran sungai ini, tapi lantaran hujan deras mengguyur, Kita semua terpaksa kembali ke pemukiman warga, karena menghindari hal-hal yang tidak diinginkan. Mungkin ini adalah pertanda kalo gue harus balik lagi kesini suatu waktu.

Terimakasih sudah membaca 😁

Schode Ilham Written by:

dengan membaca semua tulisan ini, kalian telah menelanjangiku bulat-bulat.

45 Comments

  1. Fadlyn30
    February 1, 2017
    Reply

    Kecee kaka 😘

  2. What’s Going down i am new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively helpful and it has helped me out loads. I’m hoping to give a contribution & help other customers like its aided me. Good job.

  3. I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one nowadays.

    • June 6, 2017
      Reply

      thanks bro, and about the layout, its just free bro, i didnt make a paid for the theme, I modify my theme with my self. so once again thanks for reading my blog, im honored

  4. June 7, 2017
    Reply

    This paragraph provides clear idea for the new viewers of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.

  5. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  6. I need to to thank you for this good read!! I certainly loved every little bit of it. I’ve got you saved as a favorite to check out new stuff you post…

  7. Hello there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really enjoy reading through your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Thanks for your time!|

  8. June 8, 2017
    Reply

    What i do not realize is in truth how you’re now not really a lot more well-favored than you might be now. You’re so intelligent. You realize therefore considerably relating to this matter, produced me personally consider it from a lot of various angles. Its like men and women are not interested until it is one thing to accomplish with Lady gaga! Your personal stuffs great. At all times maintain it up!

  9. June 8, 2017
    Reply

    Have you ever thought about publishing an ebook or guest authoring on other sites? I have a blog centered on the same subjects you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my audience would value your work. If you’re even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

  10. Thank you for the auspicious writeup. It if truth be told was once a enjoyment account it. Look complicated to more delivered agreeable from you! However, how could we communicate?

  11. June 10, 2017
    Reply

    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too magnificent. I actually like what you’ve acquired here, certainly like what you’re stating and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I can’t wait to read far more from you. This is really a terrific website.

  12. June 28, 2017
    Reply

    girls are genius when it comes to mixing the art of dancing and the art of being sexy at the exact same time.|The suit described the abuse suffered by girls at the northern Minnesota

  13. June 29, 2017
    Reply

    other and laughed.|TWERKhoreo® is a weekly class held for our advanced twerkers who want to place their moves learnt from TWERKFit® classes into complex routines.|I now have totally no focus for the rest of the day since

  14. July 12, 2017
    Reply

    by numerous as strip clubs”.|To twerk tougher push harder, push your hips backwards and forwards tougher (by backwards and forwards,

  15. July 12, 2017
    Reply

    |In between spitting bars in her island accent, Nicki Minaj backs up her wagon on Busta Rhymes in his Twerk It” video.|Girls twerking turns me on as much

  16. July 17, 2017
    Reply

    I must express some appreciation to this writer for bailing me out of such a challenge. As a result of scouting throughout the the net and getting solutions that were not pleasant, I figured my life was over. Existing devoid of the answers to the issues you have solved by means of your short article is a crucial case, and the ones which may have badly damaged my entire career if I had not come across your blog. Your primary knowledge and kindness in touching all the pieces was helpful. I don’t know what I would have done if I had not discovered such a thing like this. I’m able to at this point look ahead to my future. Thank you very much for your skilled and effective help. I won’t be reluctant to suggest your site to anyone who wants and needs assistance on this subject.

  17. August 14, 2017
    Reply

    this indicates up and down).|Our Instructors have been busy learning the AUSSIE TWERK way and becoming Aussie Twerk Qualified Instructors….

  18. August 15, 2017
    Reply

    this isn’t just any ordinary twerking clip.|From Miley Cyrus’s titillating 2013 performance to on-line tutorials, twerk videos have exploded in popularity more than the last few years.|Mixtapes from DJ Godfather and artists like DJ Snake , Lil Jon , T-pain ,

  19. August 15, 2017
    Reply

    In reality, they were so committed to twerking they would go to the Supreme Court to defend their initial amendment right to throw the d.|After the New Directions watch Blaine’s scandalous twerking video,

  20. August 15, 2017
    Reply

    by numerous as strip clubs”.|To twerk harder push harder, push your hips backwards and forwards harder (by backwards and forwards,

  21. August 15, 2017
    Reply

    Travis Porter and Sage The Gemini can be heard on the TWERK station at Pandora.|Soon after releasing first booty shaking music video couple of months back Siise is back with yet another 2mins+ twerk music video.|Whether or not it’s part of a globally-recognized fitness

  22. August 15, 2017
    Reply

    Hello admin i see you don’t monetize your blog.
    You can earn additional money easily, search on youtube for: how to earn selling articles

  23. August 17, 2017
    Reply

    I see you don’t monetize your site, don’t waste your traffic, you can earn extra bucks
    every month because you’ve got hi quality content.
    If you want to know what is the best adsense alternative, type in google: adsense alternative Mertiso’s tips

  24. August 28, 2017
    Reply

    I real glad to find this website on bing, just what I was looking for : D too saved to favorites .

  25. September 15, 2017
    Reply

    I see you don’t monetize your site, don’t waste your traffic, you
    can earn extra bucks every month because you’ve got high quality content.

    If you want to know how to make extra bucks, search for:
    best adsense alternative Wrastain’s tools

  26. September 22, 2017
    Reply

    You made some nice points there. I looked on the internet for the topic and found most persons will approve with your blog.

  27. September 22, 2017
    Reply

    Can I merely say what a relief to discover someone who actually knows what theyre dealing with on the net. You actually learn how to bring an issue to light and produce it important. The diet really need to check out this and understand why side of your story. I cant believe youre no more well-known because you certainly provide the gift.

  28. October 12, 2017
    Reply

    I have noticed you don’t monetize your page, don’t
    waste your traffic, you can earn extra cash every month because you’ve got high quality content.
    If you want to know how to make extra $$$, search for: Mrdalekjd methods for $$$

  29. October 17, 2017
    Reply

    I see you don’t monetize your blog, don’t waste your traffic, you can earn additional bucks every month because you’ve
    got high quality content. If you want to know how to make extra $$$, search for: Mrdalekjd methods for $$$

  30. November 15, 2017
    Reply

    I have checked your site and i’ve found some duplicate content, that’s why you don’t rank high in google, but there is a tool that can help you to create 100% unique articles, search for:
    Boorfe’s tips unlimited content

  31. November 25, 2017
    Reply

    I see you don’t monetize your page, don’t waste your traffic, you can earn extra bucks every
    month because you’ve got hi quality content. If you
    want to know how to make extra money, search for:
    Boorfe’s tips best adsense alternative

  32. November 26, 2017
    Reply

    I have checked your blog and i’ve found some duplicate content,
    that’s why you don’t rank high in google, but there is a tool that can help you to create 100% unique content,
    search for: Boorfe’s tips unlimited content

  33. December 23, 2017
    Reply

    I have noticed you don’t monetize your blog, don’t waste your traffic,
    you can earn additional cash every month because you’ve got hi
    quality content. If you want to know how to make extra money, search for:
    Boorfe’s tips best adsense alternative

  34. Wonderful items from you, man. I’ve be mindful your stuff prior
    to and you’re simply extremely great. I really like what you have acquired right here, really like what you are
    saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still
    take care of to stay it sensible. I cant wait to read far more from you.

    This is really a tremendous website.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *